Dołącz do nas

Online Marketing

Autor Sałkowski Damian

Co monitorować, jak wyciągać dane i optymalizować w ramach działań SEO?

W czasach data drivenmarketerów ważna jest umiejętność analizy danych i podejmowania decyzji na podstawie wniosków z nich płynących. W przypadku SEO łatwo wpaść w pułapkę powierzchownej analizy, która prowadzi do błędnych wniosków i co za tym idzie błędnych decyzji. W tym artykule przybliżę, w jaki sposób analizować dane płynące z kampanii SEO. Dowiesz się, jakie metryki monitorować, jakich narzędzi przy tym użyć oraz jakie wnioski z tych metryk mogą płynąć.

Najczęstsze błędy

Zanim przystąpisz do wyboru wskaźników kluczowych w ocenie kampanii SEO, powinieneś wiedzieć, jakie błędy są najczęściej popełniane w trakcie analizy danych napływających z takich kampanii.

Skupianie się na kilku frazach kluczowych

Osoby, które kiedykolwiek kupowały usługę SEO, wiedzą, że standardowa oferta 1504908000 na tę usługę zawiera zestaw słów kluczowych, na które pozycjonowany będzie serwis. Osoby, które choć raz robiły SEO, wiedzą, że często klienci zgłaszają się z 1–2 frazami kluczowymi do wyceny. Prowadzi to najczęściej do katastrofy, jeśli chodzi o późniejszą analizę.

Załóżmy, że klient prowadzi duży e-commerce, który w swojej ofercie ma 2000 produktów i ok. 100 kategorii produktowych. Zgłasza się do agencji SEO, chcąc pozycjonować swój sklep na frazę „buty”. Agencja proponuje zestaw dodatkowych fraz i dodatkowo zaznacza, że  sk...

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie PREMIUM

Pozostało jeszcze 91% treści

  • WWW i webwriting w praktyce: jak tworzyć angażujący content i formatować treści na stronach WWW?

  • Wzorcowa strona sprzedażowa online. Dekalog praktyków