Dołącz do nas

Online Marketing

Autor Wawrzak Wojciech

RODO – co tak naprawdę oznacza dla przedsiębiorców? (cz. 2)

W poprzedniej części napisałem, że ochrona danych osobowych na gruncie RODO jest odformalizowana. Lubię to powtarzać, bo podoba mi się, że rozporządzenie skupia się na adekwatności działań podejmowanych przez administratora danych osobowych. Jasne, może okazać się, że w Twoim konkretnym przypadku RODO będzie pociągać za sobą tyle samo, a może nawet więcej obowiązków niż na gruncie obowiązującej do 25.05.2018 r. Ustawy o ochronie danych osobowych. Nawet jeśli, to przynajmniej decyzję o wdrożeniu tych środków podejmiesz świadomie, a nie na podstawie bezwzględnych obowiązków i ślepych instrukcji. Zwróciłeś uwagę, że napisałem „możesz mieć więcej obowiązków”? To nie przypadek. Może się bowiem okazać, że oprócz stosownych polityk i rejestru czynności przetwarzania danych osobowych będziesz musiał przygotować jeszcze inne dokumenty, np. ocenę skutków przetwarzania danych osobowych. Piszę o dokumencie, ale tak naprawd...

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie PREMIUM

Pozostało jeszcze 95% treści

Podstawowy

Hackowanie i optymalizacja działań organicznych na Facebooku

Facebook jako największy portal społecznościowy na świecie stał się jednocześnie olbrzymim hubem informacyjnym. Jego popularność zachęciła przedstawicieli niemalże każdej branży do zało...
Podstawowy

Wzorcowa strona sprzedażowa online. Dekalog praktyków

Stronie sprzedażowej przyświeca jeden cel: konwersja. Można osiągnąć to tylko przez przyciągnięcie uwagi użytkownika. Można jednak prześcigać się w projektach, tworzyć abstrakcyjne grafi...
Podstawowy

WWW i webwriting w praktyce: jak tworzyć angażujący content i formatować treści na stronach WWW?

Internetowi odbiorcy nigdy nie lubili czytać i trudno ich za to winić. Ekrany szybciej męczą oczy, a sama lektura trwa dłużej niż w przypadku papieru. Stąd internet się ogląda, a teksty w ni...